Isnin, November 04, 2013

Kelas kuih tradisional

Hari ni aku buat kelas masak kuih tradisional bukan orang lain yang jadi pelajar tapi anak-anakku....aku tak nak mereka hanya tahu makan je tapi bila aku dah expire dan lupus takde orang yang tau buat.

Lagi satu kuih muih tradisi ni kan warisan kita ,kalau kita tak pelihara siapa lagi....takut nanti khazanah yang berharga ni hilang di telan zaman bila mati nya orang-orang yang berusia...rugi kan anak cucu kita tak dapat lagi menikmati juadah yang tradisi yang super enak ni.

Semua kerja jadi senang dan mudah sejak ku beli pengukus elektrik Trio tu. Segalanya cepat dan menjimatkan masa.

Tiada ulasan:

iklan