Isnin, Februari 27, 2012

LIHATLAH DUNIA,BETAPA TERHARUNYA DAPAT 20 HENGET




BISMILLAHIRAHMANIRAHIM......

Salam ouls...terharu sesangat bieyhanny hari sampai tak tau nak kata apa
dah cam menang anugerah kat Akademy award gitu.....rasa bagai nak bentang
red carpet lagi and jalan sambil lambai tangan kat peminat.......hehehe sory berangan 
jap tadi ekceli bieyhanny nak cerita pasal hari ni bieyhanny terima RM20@duploh hengit
lumayan tu ko ado???
Bukan sebab bieyhanny dapat discount rm20 tu...no no tidak sama sekali
apalah sangat kalau dapat diskaun rm20 tu berbanding apa yang bieyhanny terima.

Bukan jua sebab bieyhanny terima duit baru rm20 henget ni.....
kalau setakat nak dapat rm20 henget kat atas tu anytime je boleh coz
kat bank berlambak,pergi je la tukar......tapi 20 henget yang bieyhanny dapat tu
adalah dapat hasil usaha bieyhanny selama seminggu bergelar usahawan Roti ye
tapi bukan bengali roti........tepat jam 6.00pm tadi terharu sangat coz
pembantu cikgu sekolah tadika Boyfren kecik call cakap nak bayar duit roti
yang bieyhanny ambil tempahan hari tu......20 henget ko bangga mak kejap...
Dengan kembang kempis lubang hidungnya bieyhanny jalan kat depan kucings ni
tayang duit 20henget tu..(coz hanya kucings ni je yang ada kat umah waktu ni)hehehe

Ingat bieyhanny nak framekan lah duit pertama hasil dari bergelar usahawan roti
tu.....cam en crab dalam cite spenge bob tu.......nanti boleh la tunjuk kat anak cucu selama
7 keturunan.......lihatlah dunia bieyhanny dapat 20 henget hasil dari jual roti......
cam over sangat la kan bieyhanny ni,cam la tak pernah pegang duit 20 henget.....

Bukan sebab 20 henget tu yang buat bieyhanny bangga tapi hasil usaha buat roti
selama seminggu akhirnya ada jua dapat hasilnya....bieyhanny bukan tak pernah dapat 
duit 20henget malah gaji bieyhanny bulanan pun rm1000++ walau pun duk rumah je
cuma selama hari ni bieyhanny minat dalam bidang pembuatan makanan akhirnya
dapat la duit dari hasil tu.......bangga sesangat walau pun dah banyak kerja yang bieyhanny
buat and upahnya lumayan tapi tak dapat tanding kepuasan bila dapat 20henget hasil dari jualan
roti yang pertama tu.....

P/S: Kita kalau buat sesuatu yang benar-benar kita minat walau pun upahnya
sedikit tapi kepuasan tu terasa.......dengan kata pembantu cikgu tu nanti nak tempah
lagi coz roti yang bieyhanny buat tu takde jual kat tempat lain dan rasa dia unik(bukan bieyhanny cakap)
begitulah hasilnya selembut ulian doh yang ikhlas maka terhasilah roti yang enak lagi unik....
Nanti duit tu bolehlah bieyhanny kumpul tuk beli Nikon  tu....hehehehe
go go caiyo bieyhanny........

Tiada ulasan:

iklan