Selasa, September 06, 2011

TRAGEDI RAMADHAN.......KUAH KACANG MENYIRAMI KAKIKU....





Salam semua blogger...kejap je setahun kan
sekarang dah bulan puasa....dan bila puasa hati ni sayu je
bukan apa ingat kat ayah yang kat kampung yang aku dah lama
tak jumpa...bukan aku tak nak jumpa tapi aku dibuang kerana
mak tiri yang busuk hati......ni citer ramadhan aku tapi tragedi ramadhan ni
takde kaitan ngan ayahku cuma kaki aku tersimbah kuah kacang panas je

dah hampier 2 minggu puasa tapi takde pun sedara mara
yang nak datang buka puasa rumah aku ...so this week
aku jemput adik sepupu datang umah buka puasa
Biasalah kami ni orang kampung so menunya pun ala-ala kampung la
and ada menu special dari kelantan "colek malas nama di beri
ikan patin masak tempoyak lai dan lagi dan lagi
biasalah menu kegemaran kami sekeluarga....memang dalam
sebulan tu kadang sampai 10 kali masak menu tempoyak
and kalau boleh hari-hari pun takpe.....hehehe
Nilah rupa kuah kacang yang telah menyirami kaki aku
panas siot...nasib baik dapur aku dekat ngan bilik air
sempat la aku siram kaki aku ngan air kalau tak mau melecur teruk
di buatnya
ulam-ulaman tak pernah tinggal
buah jering@jengko
Sambal tempe ikan bilis memang kesukaan
anak-anak ni...dorang kalau ada sambal tempe
memang takyah lauk lain le....bukan orang jawa je tau suka
makan tempe ......kami sekeluarga pun sama coz kita kan 1 Malaysia


Ni lah rupanya colek malas tu alah benda ni sama je dengan rojak

Tiada ulasan:

iklan