Khamis, September 08, 2011

DON'T WORRY I HAVE ALLAH WITH ME

Hati kenapa sayu dan sedih....
airmata kenapa mengalir di saat di uji allah???
Hati tabahlah untuk menghadapi segala ujian ini
kenapa mulut terlalu payah untuk memohon dipermudahkan
segala kesulitan?????
Jiwa mengapa harus mengeluh atas sedikit
dugaan yang di berikan olehnya????

Aku pasti ya allah setiap dugaan yang kau timpa 
ke atas aku hambamu yang kerdil ini
tak bisa menghapuskan secalit dosa-dosa yang telah
aku lakukan selama di berikan nyawa ini
kerana aku yakin setiap dugaan yang engkau berikan 
itu akan ada hikmahnya nanti cuma engkau saja
yang maha mengetahui......

Ya allah ya tuhanku.....ampuni jiwa dan hati ini
yang terkadang mengeluh dan merungut di atas dugaan
yang sekecil ini.....walau pun akal seringkali
mengingatkan agar redha atas apa yang terjadi
tapi aku hambamu yang lemah yang sering terleka 
ya allah....aku pasrah andai ini takdir yang
harus aku terima kerna aku tahu...segala perancangan mu
adalah yang terbaik untukku.....
robbana atina fi dunniya hassanah wa fil akhiratu hasanah
wakina azabannar......amin

Tiada ulasan:

iklan