Jumaat, September 16, 2011

BALIK KAMPUNG OH OH BALIK KAMPUNG....RAYA2 HUTAN


Dalam sedih nak beraya nii bieyhanny buat juga entry pasal 
raya,kalau boleh bieyhanny memang tak suka buat entry pasal 
raya coz banyak kenangan pahit dalam hidup bieyhanny bila time
raya ni tapi wel tahun berbeza sikit walau pun raya bieyhanny
cukup sederhana je coz en hubby tak dapat payment dari
Mas tapi elok juga kita beraya ala kadar supaya kita ingat
dan rasa macamana orang-orang miskin kat luar sana
sambut hari raya and raya kali ni bieyhanny & family balik
kampung en.hubby kat teluk Bakong,Parik Perak...kemain lagi
siap sebut nama penuh nasib baik tak tulis address sekali....(koya la bieyhanny ni)

 Biasa kalau hari raya apa yang rutin orang buat adalah kunjung
mengunjung sanak saudara tapi bieyhanny nak buat kelainan sikit 
so sempena hari raya ni bieyhanny bawa keluarga masuk kebun
bukan kebun bieyhanny pun tapi kebun pakcik En.hubby hairy the tiger
masa kat kebun tu bieyhanny ada la berkenan ngan mamat sekor 
ni coz dalam kumpulanya dia yang paling hansem tapi
rugilah coz dia malu nak amik gambar...takut femes semalaysia ni
(koya betul la bieyhanny ni kan)
kalau uolls nak tau yang kat tengah sekali tu,yang paling 
gagah perkasa tu mamat yang bieyhanny minat tu tapi dia
malu sangat nak posing coz katanya mbek...mbek mbek
(bieyhanny translate ye) katanya dia takut nanti ada majalah vogue@
time yang datang kejar dia and dia dah letih glamer dulu
sekarang ni dia nak hidup cam orang biasa je.....
haik..terkejut bieyhanny...perasan betul la si kambing ni
pantang di puji je...gilos glamer..hehehe

 Bior le yoep kate orang perak...kalau si kambing tu tak nak
posing maut,bior bieyhanny je yang menglemer kan diri
bieyhanny yang dah glamer ni( glamer ke??? koya la)
ni bieyhanny posing maut ala-ala ana rafali gitu...sama tak???
sama tapi tak serupakan...hehehe sorry la bieyhanny
jarang pakai baju kurung dan kalau jahit baju kurung pun mesti besar
so uolls jangan lak ingat baju ni baju sponsor ye
 yang ni anak teruna bieyhanny iman fitri ilhami
biasalah kalau budak bandar masuk kebun,pokok buluh 
pun nak di bawa balik....
wow cunya minah ni ,boleh berkenalan
(koya sungguh si bieyhanny ni)
Yang  ni chenta hati pengarang jantung Bieyhanny
tapi bieyhanny tengok dah rupa mamat Bangla je..hehehe
jangan marah ye abagayanghubbydarling,nanti bieyhanny jual
selonggok rm2 baru tau....walau pun dia ni tak hensem& tak kaya
(pelikan nape la bieyhanny kahwen ngan dia kan???)
coz dia adalah dunia bieyhanny dan orang yang paling tahan
dengan sikap baran & pendendam bieyhanny,dah 14th pun
jadi slepping partner bieyhanny tak kan tak sayang yo idok???
hey apa daa,tandang pisang pun mau snap ka????

yang buah cempeda di luar pagar eh silap
tak de pagar pun...manis & sedap gilos coz
 masak kat pokok and fresh from the garden..banyak gak 
kami makan buah cempedak ni.....

Mari mengenal ulam-ulaman
yang ni menurut makcik en hubby cik lah & mak ndah
pokok ni setang di beri nama,sangatlah sedap di makan
bersama sambal kelapa@sambal tempoyak

Yang ni pula bukan daun ulama tapi daun ni :
tersebot alkisah zaman tok kalo dong dulu...maka di sebut 
daun ni adalah daun mempelas dan kegunaan daun ni adalah untuk
melicinkan permukaaab ukiran@hiasan berasaskan kayu kayan
alah senang cite fungsi dia sama ngan kertas pasir

bunga hutan yang bieyhanny tak tau namanya
buah ni sensor @luncah skit nama dia so tak yah la
bieyhanny bagitau namanya bieyhanny malu coz nama dia
ada kaitan ngan salah satu organ sulit orang pompuan tapi yang ni
alat suling nyamuk yang punya,ok aloh tak kira la nyamuk punya
ke siapa punya yang pasti nama dia luncah




buah exzotik....buah namnam@katak puru

yang ni telur siput Gondang yang ada kat sawah
and menurut arwah mummy bieyhanny telur siput ni elok 
untuk melebatkan rambut,betu ke idok,idok le bieyhanny ketahui
coz bieyhanny tak pernah cuba kalau uolls nak tau cuba la
buat kalau menjadi say TQ kat bieyhanny la untuk info

Cantik cam rupe buah rasberi je




Nangka muda,masak lomak@buat kerabu pun sodap
Anak bieyhanny ni pantang je nampak benda pelik
mesti nak kutip buat balik dah cam tikus je....

Yang panjat pokok ni pakcik en hubby,en lin
sorry lak gambar tak cantik ,maklumlah kamera bieyhanny
ni murah je ...belum mampu nak beli yang canggih yang boleh zoom
dan bagi nampak clear model di atas pokok ni....hehehe
lagi buah ekzotik yang susah nak dapat zaman sekarang 
ni tapi bieyhanny dapatlah merasa keenakan buahnya lagi
yang ni buah yang dah masak....buah kecupu kat kelate
and buah cerupu kate orang pegrok....rasa dia 
cuba dulu baru tau,kalau dah cuba rindu selalu rasa buahnya
semangat tu bieyhanny kait pakai galah buluh
nasib baik bieyhanny pakai baju kurung kalau tak
dah tentu bieyhanny dah jadi cik monyet panjat pokok tu
pasti makan kat atas pokok cam waktu bieyhanny muda
remaja dulu hobby bieyhanny ni panjat pokok...semua pokok 
bieyhanny panjat even pokok kelapa sekali pun....hehehe
Hampir 30 minit bieyhanny kerjakan pokok tu tapi
hasilnya tak banyak coz buah yang masak banyak kat atas
dan galah tu pendek je tak sampai atas,apa pun bieyhanny
seronok sangat dapat makan buah kecupu yang very the marveles ni
close up gambar bieyhanny & anak dara bieyhanny yang
dah cam tak hengat dunia je dapat kait buah tu
Ni sapa punya kerja ni???snap gambar entah apa entah
pokok asam keping @ asam gelugor
tak kenal??alah yang mak-mak uolls selalu guna untuk masak
asam pedas tu la
tak habis lagi ke bieyhanny oooi
tinggal-tinggal la sikit untuk orang lain juga
tamak haloba bieyhanny ni
Nilah rupa buah asam gelugor tu tapi yang ni dah
busuk coz terlampau masak sangat
Lihatlah dunia ...bieyhannylah petani yang berjaya
di abad ini!!!!!!hek eleh kecik ni sibuk betul la
nak juga tu masuk dalam ini cerita.........
shu...shu ...pegi main jauh -jauh boleh tak eam....

Close up buah kecupu tu 
ada rupe cam pisang kaki pun ya tapi kecil saiznya
dari pisang kaki

APA PUN MEMANG SERONOK LA BERAYA KAY KAMPUNG KALI NI
P/S :MORAL OF THE STORY...KADANG2 TU KITA KENALAH CARI KELAINAN
UNTUK SAMBUT HARI RAYA ..JANGAN ASYIK NAK RAYA YANG GLAMER JE
BIEYHANNY NAK ANAK-ANAK BIEYHANNY RASA CAMNE BUDAK2
KAMPUNG SAMBUT RAYA
SELAMAT HARI RAYA DARI BIEYHANNY SEKELUARGA

Tiada ulasan:

iklan