Jumaat, April 22, 2011

Di mana kejujuran manusia di zaman ini???????

Dimanakah kejujuran?????suatu tajuk yang mungkin di tujukan untuk'
orang yang sedang berkasih sayang????tidak sama sekali sebenarnya
tajuk ini aku buat coz nak ingatkan semua yang hidup zaman sekarang
yang kejujuran amat payah untuk kita temui di zaman ini....dalam bahasa
kasarnya manusia yg hidup di zaman sakarang ni tak jujur dan penipu
kadang tu kita benar2 jujur dalam semua perkara tapi kejujuran kita tu
telah di ambil kesempatan oleh manusia2 durjana yang banyak menbuat
kemungkaran di bumi allah ini ,itulah yang sering terjadi dalam hidup keluarga
kami.....selalu je ada yang amik kesempatan atas kebaikan yang kami buat.

Kenapa lah manusia ni yang kononya bergelar AYAHNDA kepada
satu persatuan ini tanpa rasa takut mempermainkan mana allah 
dan bersumpah dengan nama allah tapi selalu memungkirinya????
apakah dia tak takut akan balasan allah terhadap dia????/dan kenapa
bala bencana allah tu lambatnya turun ke atas dia sedangkan pelbagai
kemungkaran dan kejahatan yang dilakukan separti menggalakan zina
,mengharamkan wang yng halal dengan menberi rasuah,melakukan maksiat

Berlagak kononya duit berjuta di bank padahal menipu orang sanasini
melarikan wang gaji pekerja,melarikan wang rakan kongsi yang bertukus lumus
berkerja siang dan malam untuk menaikan syarikat tapi akhirnya rakan kongsi 
tu telah difitnah menghbiskan duitnya sedangkan segala  aktiviti 
pengeluarn wang syarikat di lakukan olehnya.....apakah manusia seprti ini 
yang layak di gelar AYAHNDA yang akan memimpin ahli
persatuanya????dalam bahasa kasar manusia celaka yang hidup
untuk melakukan maksiat,rasuah dan kemungkaran ni.
Patutlah anak2nya perangai cam sial dan syaitan coz di berikan
makan dari hasil duit haram dan menipu orang!!!!!!!

Aku kadang geram dengan segelintir manusia ni ...suka
bersubahat dengan dajjal akhir zaman tu hanya untuk mendapatkan
wang sedang sembahyangnya tak pernah tinggal tapi tak tau 
nak bezakan yang mana halal yang mana haram dan ketua persatuan
 mereka yang bergelar kononya ''TOK AYAH'' yang katanya
memperjuangkan nasib orang melayu tapi mengapa tutup mata je
walau pun tahu yang AYAHNDA sial tu menganiaya orang lain????
mungkin dia tu pun sama je sial menipu orang lain untuk meraih
kekayaan?????kalau betullah kau orang melayu jati yang 
mengaku islam yang di katakan memperjuangkan hak melayu 
mana keadilan kau?????? memang kau pun sama je sial cam
AYAHNDA KAU TU......

Ni lah iktibar yang patut di ambil oleh semua orang melayu
kalau nak ada rakan kongsi janganlah berkongsi Dengan Manusia
Yang bergelar AYAHNDA SEKOR ni yang 100% tak guna untuk
bangsa melayu.....menipu hak orang lain,menpermainkan nama allah
menggalakan zina dan melakukan rasuah.......

Bila bercakap lembut lidah dari gigi tapi bila dah dapt apa
yang diinginkan dalam bizness,suka-suka hati dia akan 
buang orang yang tak ikut kehendak dia!!!!!!!
pendek kata memang malang dan celakalah orang yang pernah
kena AYAHNDA tersebut!!!!!!

p/s: Nama persatuan terpaksa aku Rahsiakan coz tak nak ahli yang 
lain tersinggung atas sikpa tak guna AYAHNDA tersebut...
AKU DOAKAN AGAR AYAHNDA TERSEBUT
CEPAT2 LAH MAMPUS DARI HIDUP DIDUNIA NI
 MENYUSAHKAN orang je


Tiada ulasan:

iklan