Jumaat, Februari 25, 2011

pelik tapi benar.....teng teng teng teng!!!!!!!!



Ini sambungan kisah percutian kuarga aku untuk
CNNY hari...trip kami hari tu kan gi PD so
setelah puas aku & anak2 mandi-manda kat
kolam tu perut terasa lapar oleh kerna malas
nak balik hotel so aku gan ank2 & anak penakan
aku kuar lah kepantai tuk mencari sesuap makanan
kot2 adalah orang menjual di sana
bermula lah pengembaraan kami menuju ke tempat
pencarian untuk sesuap makanan kerana
kesemua kami dlm kelaparan yang amat kritikal
Cewah ayat tak hengat...cam dah 10 hari tak makan
so kitaorang pun turun naik lah bukt bukau,gunung ganang
hutan dan rimba saja je buat gimik biar nampak
pengembaraan kami tu cam mencabar jew
so jalan punya jalan punya jalan satu kedai pun tarak
so anak2 & anak penakan aku pun naik boring lalu
semuanya sebulat suara menbuat keputusan
untuk berputus asa lalu meneruskan pencarian dengan 
cuba menagkap ikan untuk di buat makanan...eh solly
untuk menghilangkan rasa lapar dan kecewa lalu semasa
kami berlari-larian anak itulah aku telah
...jeng....jeng...jeng jeng berjumpa dengan benda ini!!!!
sila ambil perhatian anda di nasihatkan gar mendapat 
bimbingan dari orang tua2 untuk melihat
gambar di bawah ditakuti anda terkedu sambi terkentut
muamuahmuahmua!!!!! ah tengok sendiri apa ke
benda tu aku pun tak tau....ce teka apa bondo ni??/



ni lah rupenye siap berbalut gan kain kuning lagi
kata orang tua2 kalau jumpa benda kat tepi laut 
yang pelik jangan di usik tapi kan rasa rugi la
pula tak buka apa kat dalam tu ...kot2 mana la tau 
kan kat dalam tu ada putera ikan duyung terkurung ke
kalau aku tak aku leh la ikut dia pi laut nun
cari mutiara gan harta karun mesti aku
leh jadi kaya raya cam pak cik kayo!!!!!!
ni pandangan dari atas siap ada pisang lagi 2 biji
tapi piasang tu dah layu kalau tak boleh lah
kami sume makan coz perut masing2 dah
 nyanyi lagu rock bukanya lgu keroncong
Oleh kerana waktu dah hampir nak senja
dan aku takut benda yang tak di ingini terjadi
maka aku tinggalkan lah benda pelik itu
(bukan takut apa,takut kami tak dapat 
balik jalan kaki dan terpaksa merangkak
coz tahap lapar kami ni dah extrem giler
cewah ayat..........ok lah bab kata pesan
penaja kpoi kapal api tulktuk kaw!!!

Tiada ulasan:

iklan