Sabtu, Februari 19, 2011

APALAH SALAHNYA REZEKI YANG SEDIKIT DIKONGSI BERSAMA

Apalah salahnya kan rezeki yang sedikit tu kita kongsi bersama..
.tajuk ni sebenarnya lahir dari hati aku dan aku tujukan khas 
untuk pekerja2 hubby aku  yang sanggup turun kerja walau 
pun duit tak de dan aku amat sedih la dengan apa yang berlaku
dengan mereka,
so oleh kerana aku kesian gan hubby aku dan budak2 tu,
aku pu masak la untuk dorang coz today dorang buat kerja 
overtime tak kan  la aku nak biarkan dorang lapar sedangkan 
dorang tu nak majukan syarikat kami dan antara menu 
yang aku masak seperti dibawah!!!

 Ni puncuci mulut @dessert kata orang putih...puding roti jagung
 ni resipi akusendiri tau...sedap
 ini ayam masak kerutub
 ini masakan famous kat kelantan so
rempah dia pun aku beli kat sana
 dan ini pun sama jenuh nak masak ni tau coz dia
 kena masak sampai kuah pekat baru sedap
 dan kalau makan kerutub ni tak sah kalau takde ikan
goreng gan budu tapi aku tak bawalah budu c
oz budak2 kerja aku tu bukan orang kelantan
 takut dorang tak tau makan pula...........so
 gantikan denga ikan goreng la dan menu2 
tersebut amat lah enak kalau
dimakan bersama
 nasi putih......nasi ni pun bukan nasi biasa tau ..
Aku masak pakai beras siam Wangi coz
 kami sekuarga memang makan beras Wangi
see tinggal sikit je lagi nasi ni ....seronok tengok
 dorang makan dengan seleranya..itulah rezeki tuhan ni
kalau kita sama kongsi insyaallah akan dimurahkan lagi rezeki
dan itulah kami setiap kali pekerja kami kerja overtime aku
mesti masak dan menunya akan bertukar........aku
harap syarikat &kuarga kami akan murah rezki lepas ni.....amin!!!!

Tiada ulasan:

iklan